joi, 12 martie 2009

Reducere de personal...respectiv de salarii

Astazi se pare ca a fost ziua restructurarilor in randurile prietenilor mei. Toata povestea a inceput de dimineata cand am primit un mail de la o foarte buna prietena care suna in felul urmator:
"Astazi am fost informata oficial ca salariul meu a fost micsorat cu 5 mil.Mirobolant!Partea cea mai frumoasa este ca voi ramane singura cu seful!!!!!!!!!!!Bine si contabila dar ea cica cu 2 ore.........Acesta a fost buletinul de stiri de la ora 9:30, Otilia Andreea ai legatura..."
Va dati seama ca am avut un gol in stomac toata ziua, dar lucrurile nu se termina aici, ca la mine vin toate in serie. Primesc un telefon de la o alta prietena, de data asta cu o veste buna...la inceput, draguta de ea este insarcinata (am aflat cu bucurie maxima pentru ca am si eu partener de burta) asta e partea buna, partea nasoala e ca si la ea la firma se fac concedieri si nici macar nu apucase sa faca anuntul a.i. sa scape, urmau sa fie anuntati exilatii in jur de ora 12.00 pm. In jur de ora 13.00 primesc SMS : "Ptiu! Am scapat!". Asa ca, pana aproape de sfarsitul zilei de munca aproape ca scapasem de golul din stomac capatat inca de la prima ora a diminetii... Dar nu! Ghiciti cine era urmatorul pe lista??? Ati ghicit? Va dau un indiciu, mai bine mai multe: o simpatica posesoare de blog, un pic cam grasuta lately si cu greturi nocturne....V-ati prins? Eram chiar eu! Dap...anunt intern din gura in gura: Incepand cu data de bla-bla aprilie se renunta la partea de salarizare fixa, se ramane doar pe comision! Enjoy life!
Mdea! era de asteptat...in concluzie, mi-a disparut cu totul golul din stomac. Nu-mi ramane decat sa...be happy! Dar sunt, pentru ca o sa am un bebe mic, si nimic nu poate sta in calea fericirii mele!
Nu imi ramane decat sa va tin pumnii voua, oropsiti de prin alte societati sa nu fiti pe blacklist-ul intern!
Si atentie voi femei de cariera, mi-am adus aminte de un articol al lui Mircea Dinescu. Merita citit!
Femei de cariera
Odata, la serviciu, am dat de o colega nervoasa la toaleta . Iesise dincabina, isi netezea fusta si bombanea: 'Stii bancu' ala cu Itic?'.N-am stiut daca vorbeste cu mine, asa ca am mormait incert, in asa fel incit, lao adica, sa reiasa ca eu de fapt cintam. A continuat si m-a scapat astfel depropria-mi mutra buimaca: 'Cica se ruga Itic toata ziua la Dumnezeu : da,Doamne, sa cistig la loterie! Ajuta-ma, Doamne, sa cistig la loterie, hai,Doamne, zau, de ce nu ma ajuti si pe mine sa cistig la loterie?! La un momentdat, Dumnezeu, agasat de atita vaicareala, se repede la el: ma, Itic, pe cuvintca te-am auzit si m-am straduit din rasputeri, dar te rog frumos, ajuta-ma si tuputin: joaca la loterie!'.
Am hahait cu ea un pic, dar asteptam legaturadintre banc si motivul reuniunii noastre private. A continuat: 'Asa si eu, draga: tocmai am facutacum un test de sarcina care, normal, mi-a iesit negativ. Am plins ca proasta,cu fundul pe colac, fiindca ma screm de vreo patru ani sa ramin gravida sidegeaba! Dupa aia insa, brusc, mi-a bubuit mintea ca dela ciclul trecut n-am mai facut sex, de fapt! Ca eu cu barbata-miu nune intilnim decit 8 minute pe zi, dimineata. Si, desi el n-are nevoie decit depatru minute pentru un act sexual, eu tocmai atunci nu pot, fiindca imifac parul cu drotul, pantofii cu crema si botul cu ruj.'
Verifica-ti agenda, am putea sa ne vedem azi la 1.45 sa luam lunch-ulsi sa facem un copil? Ma uitam la ea cu ceva ce fusese pina de curind admiratie, dar deja numai eram sigura: femeie de cariera, obsedata de promovare, leafa, autoritate siperformanta. Vorbea jumate-n engleza, jumate-n rom ana , cum sepoarta acum, eratoata numai taioare, promousan, targhet, auaernes, marchet, pablic-rileisans,plening, risarci, fidbac. Dama spirt, cu parul prins ca madam EcaterinaAndronescu-Abramburica, era deci colega-cea-fara-de-cusur, carierista care setemea doar de bomba atomica si de barbatii care cred ca femeile sint inferioare.
Avea un sot manager, care-si facea al doilea doctorat si cheliseprematur din cauza studiului napraznic si ambitiei de a fi sef. Aveau bani,lucrau in multinationale, umblau numai cu nara pe sus, trosnea mindria-n ei. Darn-aveau copii... Asta lipsea din tabloul perfect.
Cind au implinit 30 de ani au facut consiliu de familie, cu parinti sicu socri cu tot, si au decis sa aiba un baiat si o fata, neaparat in ordineaasta. Cind au implinit 34, s-ar fi bucurat sa aiba si-un pechinez, numai caprogamul lor de lucru era deja un pact cu diavolul. Ea se scula la 7 si plecala 7.42 cu Renault-ul, el se scula la 7.34 si pleca la 8.02, cu Volkswagen-ul. Seara, ea venea la 9.10, comandapizza, ii lasa si lui o felie rece, se culca, la 10.45 venea si el, mincauscatura. Apoi se strecura in pat linga ea, dar n-o trezea niciodata pentru sex,fiindca el trisa, seara nu facea dus, nu mai avea timp. Facea doar dimineata.
Pe ea, ovulatia o prindea numai in brainstormingul pentru campania derelansare a brandului. Iar el tot nu stia ce e aceea ovulatie, desi pe vremuri,cind erau studenti si obisnuiau sa mai si traiasca, ea ii desenase doua ovare siniste puncte pe care le inghesuiau alte puncte, cu coada.
Femeile s-au opintit citeva secole sa ajunga egale cu barbatii, iaracum nu mai stiu cum sa scape de acest groaznic privilegiu. Muncim ca nistetimpite, ii multumim patronului ca ne da sansa extraordinara de a lucra si-nweekend, ca sa ne afirmam si sa ne tinem de deadline. Sefii pleaca de vinerila prinz si-i mai vezi luni dupa-masa, cind se deseapta din mahmureli de cincistele.
Timp in care ai deosebita onoare de a le tine locul, ca de-aia ai datatit din coate si-ai facut ulcer de cind maninci numai kebab in chifla, laserviciu, ca sa ajungi femeie de nadejde. Firma te-a rasplatit cu doua dioptriisuplimentare, dar miopia asta e semnul triumfului tau personal.
Scuza-ma, te las putin pe fir, ca ma cere unul de nevasta... Munca e buna numai cind ti-aduce un franccinstit in buzunar si, mai ales, iti da si ragazul sa-l cheltuiesti. Sistemul suedez prevede ca trebuie saametesti muncind cinci zile pe saptamina si sa ametesti in bar doua zile pesaptamina. Asta e raportul minim rezonabil.
Femeile care au vazut-o pe Diane Keaton in 'Baby Boom' selasa drogate de gindul inept al unui perpetuum mobile. Au senzatia ca se poateorice. Ca sotul, copilul, ciobanescul german si siameza asteapta oricit, eilatra la unison cu mindrie ca au o directoare in familie. Cind ambii soti muncesc deopotriva, ajungi sa leintelegi masochismul, pina la urma. Pericolul dospeste abia cind femeia de cariera are acasa uninginer care scapa la 4.00 de la uzina, apoi vrea mincare cu sos, maiouri cit decit curate si putin sex. Muncind ca o disperata ca sa nu cumva sa fie promovataalta in locul ei, la o adica, femeia se inscrie deja la divortul part-time sifaciliteaza hirj o ana extraconjugala a barbatului constrins de hormoni.
Cind constati ca fetita ta ii spune 'mama' soacra-tii (carenici nu te-a vrut de nora, fiindca nu pareai gospodina si uite ca stia ea cestia) si biziie ca pe bona o iubeste cel mai mult de pe lume, e camtirziu sa-ti dai demisia. Copilul nu intelege ca tu crapi muncind ca sa aiba el garsoniera-nBucuresti cind termina liceul (daca l-o termina, ca tu n-ai timp sa-i verificilectiile). Copilul vrea sa stai linga el, calda, pufoasa, atenta, sa simtadragostea ca pe o perna de plus. Dar tu, care-ai raspuns lacelular si-n clipa cind te cerea ala de nevasta, si i-ai spus lui 'da', acoperind osecunda telefonul cu palma , apoi te-ai scuzat din gene si ai continuat savorbesti cu seful de sectie la telefon, nu prea intelegi cum vine chestia asta cu renuntatul lacariera de dragul familiei. Mircea, fa-te ca traiesti!
Apropo, incaii cumperi copilului haine cu doua masuri mai mici, fiindca atit purta cindte-ai angajat, ultima data cind ai fi vrut sa faci sex aveai ciclu, iar ultimadata cind ai facut sex te-ai inhibat, fiindca uitasesi sa-i spui cevacontabilei.
Nu i-ai mai spus barbatului din viata ta 'te iubesc' de-ovesnicie, nici n-ai avea cum, ar suna ca dracu', ar trebui sa i-o suieri intimp ce-ti tai pielita de la unghii, imediat dupa ce-l ameninti sa nu cumva sauite sa-ti cumpere tampoane cu aripioare si adeziv, ca-ti vine sigur disearasau miine.
Am chiulit si-am sa chiulesc cu voluptate de la munca, intotdeauna.Chiuleste si tu, salveaza-ti viata, femeie! Atit cit se poate. Ia bunul simt, indoze homeopatice. Sa stii numai tu. Cele mai frumoase petice de viata le-am capatat fugind deraspundere.Cea mai buna bere pe care am baut-o in viata mea n-a fost la Praga , ca lumeabuna, ci in Herastrau, cind o taiasem de la sedinta de redactie, lasind vorba cami s-a spart teava de calorifer si m-au chemat vecinii sa string apa.
Mi-a ramas in cap (si mie, ca atitor altora) gafa de la TVR , de laRevolutie, cind habar n-aveau ca intrasera deja in direct, si cineva i-a zis luiDinescu: 'Mircea, fa-te ca lucrezi!'. Si Mircea a ascultat. Si a ajunsdeparte. Pina cind vom pricepe omeneste tilcul acestui indemn vital, vomcontinua sa ne prefacem ca traim.
Ce zici TU femeie de cariera?

Niciun comentariu:

Avertisment

Constituie obiect al dreptului de autor operele originale de creatie intelectuala in domeniul literar, artistic sau stiintific, oricare ar fi modalitatea de creatie, modul sau forma de exprimare, independent de valoarea si destinatia lor. Prin urmare, toate textele expuse pe acest site sunt protejate, potrivit Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe. Preluarea integrala sau partiala si publicarea lor fara acordul autorului este interzisa. Punerea la dispozitia publicului, inclusiv prin internet sau prin alte retele de calculatoare, fara consimtamantul titularilor de drepturi, a operelor sau a produselor purtatoare de drepturi conexe ori de drepturi sui-generis ale fabricantilor de baze de date ori a copiilor acestora, indiferent de suport, intra sub incidenta art. 139, indice 8 si constituie infractiune.