sâmbătă, 4 decembrie 2010

Sufletul meu


Dacă sufletul meu ar fi o coală de hârtie probabil că ar fi o coală mototolită sau una ruptă în mii de bucăţi, fiecare din ele purtată pe aripi de vânt către trecut printre oameni şi locuri care m-au întristat, în prezent printre vise neîmplinite şi iluzii şi în viitor către incertitudini şi suflete ca o coala albă, netedă de hârtie. Dacă sufletul meu ar fi din fulgi de nea s-ar transforma repede în ploaie datorită dragostei ce-o port pentru oameni şi ar picura neîncetat peste tărâmuri feerice, peste flori multicolore, peste aripi plăpânde de fluturi, peste gângurit de copii şi râsete nevinovate. Dacă sufletul meu ar fi marea, ar fi o mare tumultoasă, plină de valuri imense, înspumate, o mare care ar citi toate mesajele din sticlele aruncate de ei pentru ele şi le-ar duce pe toate la destinaţie. Dacă sufletul meu ar fi o clepsidră ar fi una cu nisip fierbinte care s-ar sparge repede în mii de bucăţi, ar opri trecerea timpului şi fiecare fir de nisip ar zbura, unul ar ajunge pe fundul mării, altul pe buzele tale fierbinţi, altul în urechea ta, şoptindu-ţi mereu vorbe dulci, altul în lava fierbinte în care ne-am contopit amândoi, altul în surâsul tău inocent de copil, altul în ochiul tău albastru ca cerul nemărginit făcându-te să lăcrimezi în fiecare zi iar altele şi altele printre stelele nenumărate ale universului ca o pulbere aurie aşezată în înaltul cerului. Dacă sufletul meu ar fi un creion ar scrijeli cuvinte bine alese şi poezii de dragoste pe toate foile din lume, iar când s-ar termina ar scrie invizibil în neant cuvinte pe care doar tu le-ai putea desluşi. Dacă sufletul meu ar fi un instrument ar fi o vioară care înalţă acorduri line cu un arcuş invizibil doar de tine mânuit şi ar cânta iar şi iar până când sunetele ei ar străpunge văzduhul şi ar zdruncina pulberea aurie de pe stele. Dacă sufletul meu ar fi un fenomen ar fi o erupţie vulcanică care s-ar scurge cu limbi fierbinţi peste oameni şi locuri iubite înmărmurindu-i etern ca în amintirile mele cele mai plăcute.

Şi dacă aş pune la un loc coala, fulgii de nea, marea, clepsidra, creionul, vioara şi peste ele aş aduce lava fierbinte a vulcanului din mine, ea ar arde coala pe margini pâna ar lua forma unui fluture îngălbenit de căldura lavei, pe ea s-ar aşeza steluţe albe ca fugii de nea, marea ar desena valuri înspumate în colţurile aripilor, nisipul s-ar aşeza sub formă de picăţele aurii pe întreaga întindere a aripilor, creionul ar face ultimele retuşuri şi ar adăuga colo şi colo culori nemaivăzute şi strălucitoare iar când vioara ar începe să cânte fluturele sufletului meu ar prinde viaţă şi cu fâlfâiri uşoare de aripi multicolore ar cutreiera întreaga lume doar în speranţa de a te găsi pe tine, căci te-am pierdut de mult…

16 comentarii:

shaman spunea...

Daca sufletul tau ar fi un cer, ar fi tot timpul senin. Asta cred eu.

JustMe spunea...

Eeee, multumesc pentru faptul ca ma vezi asa, eu cred ca ar fi plin de nori care s-ar lovi unul de altul si ar starni furtuni!

Diana spunea...

Minunată scriere. Sunt convinsă că vine dintr-un suflet ales...:)

JustMe spunea...

Diana - multumesc, m-ai lasat fara cuvinte, nu prea stiu sa primesc complimente la adresa mea!

Diana spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Diana spunea...

Învață să le primești, pentru că ai pentru ce...Îți urmăresc de ceva vreme blogul și scrii minunat, dintr-un suflet ales, așa cum am mai spus.

Danube spunea...

"războaiele gândurilor sunt izbucniri ale dezordinii noastre lăuntrice"...

JustMe spunea...

Diana, iti multumesc inca o data... ai dreptate, trebuie sa invat!

JustMe spunea...

Danube, numai daca ai sti ce dezordine e inlăuntrul meu... Frumos, iti multumesc!

dmd. spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
dmd. spunea...

De ce ar fi,
cand sufletu-ti chiar este,
de ce ar dainui,
cand el chiar dainuieste,
il ti dupa perdea,intre absente,
este cel inflorit,arata-ne prezente.
dmd.

Tlaloc spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Tlaloc spunea...

Am intarziat sa las un comentariu aici...
Sufletul tau... nu stiu daca sa spun ca e in culmile fericirii sau ii lipseste ceva, am avut posibilitatea sa vorbesc cu tine, cu acest suflet, si in alt spatiu decat acest spatiu vid, in acest spatiu in care sufletul isi spune povestea.
Sufletul tau e jucaus, e dornic de ceva sau de cineva, e cuprins in acest vis, in "visul ca viata"... ca si Tlaloc a creat acest zid sau mai bine spus aceasta spovedanie, un strigat sa fie auzit, luind viata aceste fragmente, numite postari, din viata ta si din viata a celor cu care ne intersectam...
Su fletul tau e independent:
"-Nu mai fuma ca nu iti face bine
-Daca imi place"
Sufletul tau stie sa iubeasca, stie sa traiasca aceasta viata, o gusta cu mare placere, o savureaza minutios, sufletul tau e mare...
Sufletul tau e trist dar nu se lasa batut, e nerabdator, e increzator, se ingrijoreaza...

Si totusi ma inclin in fata ta, ma inclin in fata sufletului tau, pentru simplu fapt ca esti OM, pentru ceea ce esti, pentru cine esti.
Fie ca sufletul tau sa fie mereu luminat, eu Tlaloc si eu Adrian te imbratisez cu drag, ai grija de sufletul tau, pe acesta nimeni nu o sa il ingrijeasca, doar noi putem avea grija de sufletele noastre. Iti doresc tot binele din lume, toata acea implinire sufleteasca, acel echilibru... acea stare de libertate.

JustMe spunea...

Alice - nu sunt interesata, iti multumesc oricum, eu scriu doar pentru ca asa vreau si simt eu nu pentru a face bani.

Dan - iti multumesc si pentru versuri dar si pentru ca nu m-ai uitat!

JustMe spunea...

Tlaloc - no comment...

Danube spunea...

am trimis de ieri fisierele; ma intreb daca gasesc in format electronic (si moca) ceea ce mi-ai recomandat...

Avertisment

Constituie obiect al dreptului de autor operele originale de creatie intelectuala in domeniul literar, artistic sau stiintific, oricare ar fi modalitatea de creatie, modul sau forma de exprimare, independent de valoarea si destinatia lor. Prin urmare, toate textele expuse pe acest site sunt protejate, potrivit Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe. Preluarea integrala sau partiala si publicarea lor fara acordul autorului este interzisa. Punerea la dispozitia publicului, inclusiv prin internet sau prin alte retele de calculatoare, fara consimtamantul titularilor de drepturi, a operelor sau a produselor purtatoare de drepturi conexe ori de drepturi sui-generis ale fabricantilor de baze de date ori a copiilor acestora, indiferent de suport, intra sub incidenta art. 139, indice 8 si constituie infractiune.